31 decembrie

Ken Liu a publicat 23 de povestiri în 2011 și 25 în 2012. În 2012, „The Paper Menagerie” i-a adus premiile Hugo, Nebula și World Fantasy. Povestirea a fost publicată și în românește, în Almanahul Anticipația 2013.

kelly link-magiaMă bucur încă o dată, după șase ani de la apariție, că am publicat la Tritonic cartea lui Kelly Link, Magia  pentru începători. Are în ea „Magia pentru începători” („Magic for Beginners”), locul 1 în clasamentul Locus pentru cea mai bună nuvelă a secolului 21, și „Geanta fărmăcată” („The Faery Handbag”), nuveleta de pe locul 5 (tot la secolul 21). Cartea aia mai e și prima tradusă de Ona Frantz (a luat pentru ea Premiul pentru cea mai bună traducere la Galele AtelierKult în 2007).

La astea m-am gîndit după ce am citit clasamentele Locus de care aminteam.

*

Citesc pe nook o carte apărută în 2010 și una care va apărea în 2013. E și ăsta unul dintre avantajele editorului: are posibilitatea de a citi cărțile înaintea altora.

Trebuie să mai citesc una, de data asta apărută în RO, ca să-mi scriu articolul pentru următoarea Dilemateca. Cred că voi alege între Armata moliilor, de Liviu Radu (Nemira, 2012), și Taxidermie, de Narcisa Stoica (Millennium Books, 2012).

*

Am ieșit azi după pîine și vin. Unde-s cozile de acum 30 de ani din zilele de 31 decembrie? Se stătea cîteva ore la coadă ca să prinzi pîine proaspătă pentru masa de revelion.  Singura problemă a fost acum ce pîine să iau. Hm. Ce vremuri!

*

Stockholm2012 (403)h800Ce am făcut eu în 2012 va fi subiectul ultimei însemnări din 2012. În avanpremieră doar atît: „Povestea lui Calistrat Hadîmbu“ (apărută în antologia Steampunk. A doua revoluție, editor Adrian Crăciun) mi-a adus premiile Galileo și Romcon din acest an și a fost publicată în antologia Premiile Galileo 2012 și în Biblioteca Galileo nr.1. Tot în 2012 mi-a apărut volumul Transfer (Millennium Books). Și am fost publicat pentru prima oară în portugheză (Nanozine, nr.6). Și am renunțat la rubrica din Observator cultural (după 7 ani; de asta nu sînt foarte bucuros). Și am fost în Suedia. Și m-aș mai duce. M-aș tot duce.

*

Planuri pentru ianuarie 2013: să apară Argos, noua revistă,și să rezolvăm cu copertele la Paladin, ca să lansăm Holdstock, Bujold și Clarke. Pentru restul anului îmi doresc să pot scoate cele 6 numere din Argos și vreo 15 titluri la Paladin. Pe plan personal vreau să încheg ultimele două volume de pubicistică (Pecinginea și cum s-o mai chema al patrulea) și-apoi să mă ocup numai de Raul Colentina și-ai lui. Avînd în vedere Argos și Paladin, asta cu scrisul înseamnă încă o viață, trăită în paralel. Vreau să mai ajung în Suedia, dacă se poate să fiu acolo și în septembrie, cînd România este invitată la Tîrgul Bok & Bibliotek de la Göteborg (26 – 29 septembrie 2013).

*

Asta fiind zise, vă urez un an nou mai bun decît acesta care se furișează pe nesimțite spre trecut, vă doresc să aveți parte de cărți care să vă placă și… aș zice să aveți parte de tot norocul din lume, dar noroc îmi doresc și mie, așa că… să aveți parte de mult noroc în 2013! Și să ne vedem prin librării și pe la tîrgurile de carte, la lansări.

2 răspunsuri

  1. La Multi Ani!

  2. La mulți ani și ție, Adrian, și multe cronici bune.

Lasă un comentariu