În loc de, dar mai bine cu

9 octombrie, dimineața

Coperta1_Scarba-sfantului-cu-sfoara-rosie_Flavius-Ardelean-424x652Se pare că astăzi e ziua în care reușesc să scriu prefața pentru cartea pe care am citit-o cu o săpătmînă în urmă și care parcă mi-a luat toate vorbele și a înfășurat în jurul lor o sfoară roșie scoasă din buric de un sfînt, sfîntul Taush din Gaisterștat.

și mai pe seară:

Cred că tocmai am terminat de scris o prefață. O în-loc-de-prefață. Dar o mai las vreo oră, două să stea, să respire, apoi o mai citesc o dată și o trimit autorului cărții și editorului. Fain a fost să citesc cartea, fain a fost să scriu prefața.

Curios a fost că o săptămînă întreagă am tot încercat s-o apuc de-o margine, de-un colț, de-un moț de undeva și n-am reușit, îmi tot alunecau deștele pe ea – nu eram deștoinic. Azi a fost ziua ei să se scrie. Azi mi-a picat cerneala-n stilou, aia de-o așteptam să pice.
Bă, ce fain e să scrii! Orice. Numa’ să scrii.

*

De ieri am început să lucrez la o povestire. Mi-a fost solicitată, m-am apucat de ea, n-am scris un rînd pînă acum, dar adun date, informații, caut personajul și povestea lui. Adică sînt deja acolo.

Va fi o nouă poveste din Inand.

 

Lasă un comentariu