Microtexte

N-a ținut decît două luni… Februarie-martie 2009. Făcusem chiar un blog-revistă MICROTEXTE  și speram să atrag cît mai mulți autori, în ideea că putem publica în fiecare zi un microtext.

Blogul-revistă încă mai există, poate fi găsit aici. Să vedeți ce au mai scris și alții.

microtexte

Iată microtextele scrise de mine atunci.

Lan de floarea soarelui

Cinci fete trec pe sub fereastra mea. Fiecare fată, din cele cinci, nu este decît o fată şi atît. Împreună sînt lan de floarea soarelui. (24/02/2009)

Copacul din faţa casei

Cînd eram singur, copacul din faţa casei mele nu era decît un copac. De cînd sînt cu tine, ştiu că este un cireş şi aştept să-l văd înflorind. (25/02/2009)

Dans

Am invitat-o la dans şi ea s-a uitat la mine mirată şi m-a întrebat: De ce mă inviţi la dans? De ce? Pentru că nu ştiu să zbor, i-am răspuns. (26/02/2009)

Invidie

Merg pe stradă. Pe lîngă mine trec femei, una mai frumoasă ca alta. Sînt invidios pe ele pentru că numai dragostea le face atît de frumoase. (01/03/2009)

Tăcerea

Un om s-a îndrăgostit vorbind. Şi de atunci vorbeşte, vorbeşte, vorbeşte… Îi este teamă să tacă. I-e teamă că tăcerea lui va ucide dragostea. (05/03/2009)

Deşert

Singurătatea e un deşert. Imens, îngheţat. Singurătatea celui care nu iubeşte e un deşert în care niciodată nu se va construi un Las Vegas. (07/03/2009)

Întrebare şi răspuns

Simţeam că nu mai pot trăi fără să aflu răspunsul la întrebarea care mă chinuia. Într-o zi l-am aflat. Şi de atunci nu mai pot trăi cu răspunsul. (11/03/2009)

Stare de fapt

De cîteva zile mintea mea este pe un CD. Iar lumea se învîrteşte, se învîrteşte, se învîrteşte… De ce am senzaţia că nu s-a schimbat nimic? (14/03/2009)

Amintiri

Ieri mi-am amintit de vremurile bune. Astăzi mi-am amintit din nou. Dar mîine? Nu se poate să fiu atît de singur încît să nu am decît amintiri. (16/03/2009)

Somn

Poate că am murit în somn. Şi ceea ce mi se întîmplă acum este visul acela în care am murit. Înseamnă că asta e tot ce-o să mai am vreodată? (17/03/2009)

Cărţi

Ai citit carea aia? Am citit-o, mi-a răspuns. Dar pe-aceea? Şi pe-aceea. Şi ce-ai învăţat din ele? Că trebuie să le citesc şi pe celelalte. (19/03/2009)

Cadillacul roz

Mi-am dorit un Cadillac roz. Şi nu l-am avut. Apoi o casă cu grădină. Şi n-am avut-o. Norocul meu e că trăim mai mult decît dorinţele noastre. (20/03/2009)

E-mail

După cîteva mailuri m-am îndrăgostit de ea. După alte mailuri am cerut-o în căsătorie. Şi? Şi nimic. Era un soft care genera răspunsuri automate. (21/03/2009)

Desen

Mi-am ţinut palma pe şoldul tău drept. O oră, o zi, o iubire întreagă. Totul s-a s-a terminat şi eu sînt tot acolo: un desen pe şoldul tău drept. (24/03/2009)

Semafor

Poate că şi Moise a avut un semafor atunci cînd a traversat Marea Roşie. Cred că de aceea mă simt atît de important cînd traversez strada. (26/03/2009)

Pisici

Pe vemuri pisicile erau doar pisici. Frumoase sau nesuferite. De cînd te-am cunoscut pe tine au mîini, au picioare şi, mai ales, au nume. (28/03/2009)

microtexte2

De aici a plecat și povestirea mea „Microtexte”, publicată în volumul Transfer.

Lasă un comentariu