Aflas

G7Am aflat zilele trecute că Dostoievski e plictisitor și că mai bine Dune decît Crimă și pedeapsă. Aș vrea să dau eu de un Raskolnikov prin cărțile SF. Nu că în celelalte ar abunda…

Am mai aflat că o listă cu autori și titluri de cărți/povestiri poate fi un punct de plecare pentru editorii în căutare de talente. Eu credeam că editorii caută texte pe care să le publice, nu nume de autori. Dar lista aia e foarte bună pentru cei care vor să se documenteze cînd scriu un articol/studiu/eseu etc. Și chiar e recomandabilă celor care NU SE DOCUMENTEAZĂ atunci cînd scriu articole/studii/eseuri.

Argos12Am mai aflat că am vorbit la Suceava despre scopul revistelor Argos și Galileo. Nu, am avut doar o intervenție din public. Despre strategiile revistelor au vorbit doar invitații, redactorii-șefi ai celor mai importante reviste. Oricît ar fi de frustrant, trebuie să accept că Galileo și Argos nu se numără printre ele.

eroi fara voie-final-dungaAm mai aflat despre cele două „antologii lansate la festival: Eroi fără voie și Moștenitoriiˮ. Așa, puse un titlu lîngă altul, n-ai idee despre ce e vorba. Dar, dacă le pui fizic una lîngă alta, înțelegi de ce voi scrie un editorial cu titlul „Despre falsuriˮ. Să nu mințim poporul cu antologatorul, vă rog. Și nu, nu mă refer deloc la calitatea prozelor. Întotdeauna unele-s mai bune, altele mai puțin bune. Nu asta-i buba. Ci definirea unor produse dubioase ca execuție drept ceea ce nu sînt. Cu atît mai mult cu cît e vorba despre niște copii acolo. Dacă le printăm poveștile la imprimantă, prindem foile cu capse și le spunem că au publicat într-o carte – îi ajutăm pe copiii ăia? Cum? Mințindu-i? Nu mai bine făceam același lucru și le explicam ce este ăla un fanzin? Nu mai bine îi încurajam să continue pe calea asta a fanzinelor, care să fie trimise prin poștă celor cîțiva redactori de reviste pînă cînd unul dintre ei s-ar hotărî să publice una dintre povești într-o revistă ADEVĂRATĂ și de-abia atunci să le spunem „bravo, ați publicatˮ?

antologie MostenitoriiAm mai aflat că toate publicațiile noastre de SF sînt fanzine (între timp, autorul a făcut modificări în text). Și asta la numai două zile după încheierea Romconului, unde categoria Fanzin a rămas fără nominalizări, pentru că toate publicațiile noastre au fost considerate de juriu reviste. Tocmai de-aia ar trebui să definim categoriile astea, ca să putem vorbi despre ele și să înțelegem toți același lucru.

Aflasul ar trebui să fie un album cu lucruri despre care tocmai am aflat.

Lasă un comentariu