2016 – insigne, decorații, uituceli, cenușă-n cap și adiobăuri

2016-genre-fiction-in-today-s-romania-2016-mcLa sfîrșitul lui octombrie a apărut Genre Fiction in Today’s Romania, un catalog de autori care scriu science-fiction, fantasy, mystery & thriller. Catalogul mi-a fost comandat de Ministerul Culturii, a apărut în limba engleză cu destinație directă: standul României la Tîrgul Internațional de Carte de la Frankfurt.

Am inclus 30 de autori, 23 de SF&F și 7 de polițiste, criteriile de selecție fiind: autori români în viață, care trăiesc în România și pot avea o discuție profesionistă cu un agent literar. Au fost totuși două excepții: Ioana Vișan, decedată cu puțin înainte să apară catalogul, și Gheorghe Săsărman, care trăiește în Germania, dar ediția Cuadraturii cercului apărută în SUA a fost tradusă de Ursula K. Le Guin – și nu cred că poate exista o reclamă mai bnă pentru sefeul românesc la ora asta (sau, vorba lui Mihai Iovănel, ca să fie pe înțelesul lumii literare de la noi, e ca și cum ar apărea în SUA Orbitor tradus de Philip Roth – sper că am reținut bine, Iovănel a zis asta, dar nu mai știu unde).

Ar mai fi de menționat că în 2015 catalogul cu care România a ieșit la tîrgurile internaționale de carte a fost conceput ca o serie de 17 articole, din care unul a fost dedicat literaturii SF&F, pe care l-am scris eu. Să mai adăugăm antologia World and Beings, realizată de Horia Gârbea și publicată de Editura ICR. Cred că Ministerul Culturii și Institutul Cultural Români și-au arătat disponibilitatea de a include și literatura română de gen în oferta internațională. Sper să nu ne oprim aici, pentru a obține rezultate e nevoie de perseverență, de cîțiva ani în care să mergem pe la tîrguri cu cataloage, cu cărți. Așa cum am fost la Beijing, în august.

Eu sînt tare mulțumit de isprava asta cu catalogul, cred că e cea mai importantă realizare a mea din 2016, împreună cu prezența la Beijing (care a fost paret a aceluiași proiect). Așa că pot să le mulțumesc public pengtru asta și pentru tot ce au făcut ca acest proiect să existe lui Bogdan Hrib, Luminița Corneanu, Bogdan Popescu, Alex Popescu, Silvia Sâmihăian, echipei ICR Beijing și să sper că ăsta nu e capătul drumului, ci doar începutul.

*

cvartetul-beijingDupă cum s-a văzut în cele 12 episoade ale retrospectivei, am participat la o mulțime de evenimente în acest an. Ziceam pe undeva de vreo douăzeci și ceva… Nici pe departe! Acum, după ce le-am înșirat pe luni, pot spune că au fost 54 de evenimente în 13 orașe (unul dintre ele fiind deplasarea la Beijing). Într-o listă a orașelor prin care am fost, pe primele trei locuri, ca număr de evenimente la care am participat: 1 – București (28 de evenimente), 2 – Iași (6 evenimente) și 3 – Brașov (5 evenimente). Cele mai multe evenimente într-o lună au avut loc în noiembrie, evident, luna cu Gaudeamus (am considerat fiecare lansare un eveniment și doar la Gaudeamus am particpat – ca vorbitor – la 10 lansări). Deci noiembrie – 16 evenimente, octombrie – 8, aprilie, iunie, septembrie  și decembrie – cîte 5. Luna în care am fost în cele mai multe orașe: octombrie – 8 evenimente în 6 orașe.

Cred că la anul va fi la fel, cu mai multe deplasări în afara țării, sper.

*

Cărți publicate în 2016: 6. Cu ISBN, cu numele meu pe copertă (toate la Tritonic). Plus catalogul de care ziceam.

2016-6-plus-catalog

N-au fost cărți noi, dar pot să-mi dau o medalie pentru seria 3.1 etc. Ideea e veche, povestită cîndva cu Dănuț Ivănescu (el mi-a dat ideea, recunosc), într-o noapte, în jurul focului, la Atlantykron.

Am actualizat pagina Cărțile mele cu pozele tuturor copertelor, plus linkuri spre librăriile unde se găsesc la vînzare (în curînd va fi funcțional și noul site Millennium, o să dau de știre cînd).

*

Reviste: 2. Argos 14 și 15.

argos14-15

Din păcate numai atît. Ar fi trebuit să mai fie măcar două. Plus antologia Argos Trei. Sper ca în ianuarie și februarie să recuperez.

*

gamla-stan-6-august-2014Antologii: 0.

Noroc că în ianuarie n-am mai pus pe blog lista cu ce-mi propun, că aș fi fost caraghios acum. 🙂 Erau vreo 8 antologii în plan. Ei, să vedem ce putem face în 2017.

*

Am terminat-o cu Paladin, am (re)început cu Tritonic. Fără legătură una cu alta, adică n-am plecat de la Paladin ca să merg la Tritonic. În caz că se întrebă cineva. Dar așa s-a nimerit. Și s-a nimerit bine, zic. Și cu folos. Să sperăm că rezultatele din 2017 vor fi și mai și. Mă bucur pentru cărțile aprute în acest an, pentru debuturile care au fost și deja mă gîndesc la cele două debuturi din primăvară.

*

Luna asta am redescoperit ce fain a scris Cătălin Badea-Gheracostea despre 9 1/2 elegii – am aflat astfel că o relație apropiată între critic și autor face să fie revelate lucruri care, altfel, ar rămîne ascunse publicului, lucruri care țin de linia aia fină de demarcație dintre biografie și operă.

Tot luna asta m-am despărțit de textele unui scriitor pe care-l citeam cu drag deși, în ultima vreme, l-am înțeles din ce în ce mai puțin. Îmi pare rău, dar n-o să-l mai citesc ca altădată. Ar fi exagerat să spun că n-o să-l mai citesc deloc (am încercat și cu Gheracostea și nu mi-a mers, am revenit la articolele lui). S-a pierdut însă bucuria din alte vremuri…

*

Nu știu dacă mai e ceva de spus, de adăugat. Asta e!

Să ne revedem cu bine, avem treabă, avem de scris, avem de publicat cărți, de făcut reviste. Sănătoși să fim!

La mulți ani!

la-norstedt1200crop

Save

Save

Save

Lasă un răspuns

