Dezacord cultural

„Paradoxul în cinematografie este că acele filme considerate a fi cu adevărate relevante pentru science fiction, sunt operele nu a unor mediocri sau submediocri meșteșugari specializați în producția pe bandă rulantă de „sefeuri” (cum se întâmplă în SF-ul scris), ci a unora dintre cei mai valoroși regizori ai umanității” (dintr-un comunicat).
Dragilor, s-ar putea ca pe viitor să vă scrie comunicatele cineva care a fost prezent la lecția de gramatică în care s-a vorbit despre acord? Că să vorbim despre cenacluri, despre literatură, despre cultură… în fraze în care acordurile sînt trase la sorți e penibi, zău (pe pariu că anunțul ăsta a apărut și pe blogul ăla care se cheamă CULTURAL-nu-știu-ce).
Nu comentez ideea indusă că literatura considerată relevantă e opera unor scriitori submediocri… că ar trebui să-l provoc pe chiulangiul care a scris oroarea asta să dea cinci nume de scriitori relevanți pentru sefeul românesc de azi. Și mi-e că l-aș pune în mare încurcătură.🙂

cultural-dezacord2

8 responses

  1. Să inventăm un deGRAPINIzer.

  2. Eu spun sa nu te introbagi in randul celor 5 relevanti!

  3. Eu nu am inteles care este paradoxul. Filmele relevante sunt operele unor regizori mari, unde e paradoxul in treaba asta?

  4. paradoxul e că, spre deosebire de literatură, unde scriitorii considerați relevanți sînt, de fapt, niște submediocri, în film, cei relevanți chiar sînt mari. presupun că asta vrea să spună.
    de-aia și ziceam că le va fi greu de-acum să vorbească despre scriitori relevanți fără a cădea în propria lor capcană. ceea ce s-a și văzut în comentariul lui bujold. e greu, tată!🙂

    1. Scriitorii relevanti sunt de fapt submediocri?! Asta chiar ma depaseste! Este prea subtil pentru mine.

  5. asta am înțeles eu din formularea respectivă. „acele filme considerate a fi cu adevărate relevante” nu sînt operele „unor mediocri sau submediocri meșteșugari specializați în producția pe bandă rulantă de „sefeuri” (cum se întâmplă în SF-ul scris)”. dar poate n-am înțeles eu bine ce-au vrut să spună.

    1. Da, așa am înțeles și eu, adiCĂ CĂ scriitorii de SF considerați în interiorul curentului foarte buni sunt, de fapt, submediocri per ansamblu, în literatură. Iar asta nu e valabil și în cazul cinematografiei, adică nu regizorii submediocri fac filme magistrale de SF, ci ăia mai buni. Ete paradoxul! În fine, vechea poveste. De ce bagi în seamă asemenea chestii?

  6. De par-exemplu – Tarkovski si Asimov. Si daca este prea subtil, nu este vina mea.

Lasă un răspuns

