Stockholm 2015, ziua 3

Mulți români

Ieri a fost ziua în care ne-am întîlnit (programat sau nu) cu prieteni români.

Dar la început au fost norii. Și norii. Și nițică ploaie. Și oleacă de soare. Și bine că m-am îmbrăcat cu multe chestii (că nu degeaba sîntem în țara lui Lager på lager!) pe care ba le scoteam, ba le schimbam, ba le puneam la loc, după cum se juca soarele cu noi.

A fost așa cum a zis Yr.no, adică 12-16 (știu că anunțam ieri 11-15, dar… e vorba de meteorologie, nu?).

Ce să faci pe o astfel de vreme? Am încercat drumuri noi, adică am ieșit prin spatele blocului și am aflat că, dacă din fața blocului ferestrele noastre sînt la etajul 1, din spate sînt la etajul 2. Că doar sîntem în vîrful dealului, nu? Ei, și prin spate e o scurtătură spre nu-ș ce stație de autobuz. Scurtătură ca alea pe care o luăm cînd mergem la munte. Sau pe Tîmpa. Adică prin pădure. Că de-aia am și speriat o căprioară care ieșise la cumpărături, probabil. Că jogging nu făcea.

Și-am mai întîlnit ceva în drum, ne-am făcut o impresie proastă la început, apoi ne-am dat seama că nu sîntem pe o stradă din București, așa că nu era vorba despre un căcat de cîine cum crezuserăm, ci despre un limax. De-aia am și zis că limacșii sînt niște căcați cu ochi.🙂

Ceva mai jos am găsit și un loc amenjat unde să-și scoată oamenii cîinii. Stîlpi cu pungi (în fine, pungi nu mai erau, ca să fiu cinstit – dar am văzut stîlpi de-ăștia la ieșirea dintr-o pădure în Södertälje cu vreo doi ani în urmă), coșuri de gunoi unde să se arunce pungile… ei, de-ale lor.

sodertalje astazeneca

întîmplător am dat fix peste imaginea asta cu Sodertalje. este complexul farmaceutic AstraZeneca. Făuritorii pastilelor cu care am venit aici.🙂

Și cum stăteam noi așa, la Cronan (azi a fost ziua cu Köttbullar – celebrele chifteluțe suedeze – și Morotstårta – mai puțin celebra, dar la fel de bună-bună-bună, prăjitură cu morcovi) și ne uitam la lume (ați văzut ieri ce se înțelege prin „uitat la lumeˮ)… pe cine-mi văd ochii? Ana-Maria Negrilă, Ciprian Chisega și un fel de trickster-viking mic, pe numele lui Tudor.

Schimbat impresii despre cazare-muzee-transport-și-după-colț-e-librăria-SF între oamni care au fost împreună ba la cenaclul Solaris, ba în tabăra Atlantykron, ba la Călărași în 99, oameni care au împreună vreo 11 cărți scrise și vreo 12-13 traduse (mișto, nu?), parcă era un Romcon intinerant…

Și nu plecară bine românii ăștia, că apăru Alina, prietena noastră suedeză care e de vină pentru toată nebunia asta cu Suedia, că ea ne-a adus pentru prima dată aici (și acuma nu mai scapă de noi, vrea, nu vrea dă de noi – sau noi dăm de ea – în fiecare vară de patru ani încoace).

Amintiri, povești, povestiri – cum zicea cineva. Și bucuria noastră sesizînd că prietenele noastre s-au cam plăcut. Nu în sensul că… Adică nu e nimic în neregulă să… Dar impresii bune.

Și a ieșit un soare…. (acum, nu) că doar trebuie să fie înnorat, dar numai dimineață, pentru că azi ne pregătim de 20-22 de grade și alți români.

Zicea un nene într-o carte că un țăran, cînd ajunge la București, caută alt țăran.🙂

(Aici m-a chemat Tăntzel să văd că la televizunea suedeză este o emisiune despre un sex shop, în care un nene vorbea cu patroana despre jucăriile sexuale preferate ale suedezilor. La ora asta. 12.11 ora locală. Apoi a început o emisiune despre vreme.)

Mai vorbim mîine. Vă zic pa, dar nu înainte de a puncta trecerea, ieri, prin magazinul lui Gudrun Sjödén de pe Stora Nygatan (mai sînt 3 magazine, le vom călca și pe alea cu siguranță, nu scapă companioanele mele), de unde am ieșit cu o eșarfă (anul ăsta e albastră, ca să aibă pereche cea kaki, luată anul trecut).

Și-acuma pa!

 

 

Lasă un răspuns

