Stockholm 2015, ziua 2

Bacovia s-a născut la Stockholm

Plouă plouă , plouă… de cînd am venit. Cu mici întreruperi mincinoase, care te fac să ieși în pantaloni scurți pentru ca, două ore mai tîrziu, să fie 14 grade. Dar coafura rezistă – și cînd zic coafura, mă gîndesc la celebrele versuri: cu părul lui făcut fuior, dar nu pe cap, ci pe picior.

Așa că am bifat prima Skagenröra, regulamentar, în Stor Torget (piața în care este muzeul Nobel), la cîrciuma aia de la parterul casei roșii pe care o știe toată lumea.

stockholm-stortorget

poza e luată de pe net, n-am descărcat pozele de ieri și acum n-am timp de căutat prin arhiva anilor trecuți

Am fost și la Kronan (care e, de fapt, Cronan, că așa scrie deasupra intrării, doar pe bonul fiscal scrie Kronan) și am aflat că ai fost prea mult într-un loc atunci cînd te recunosc chelnerii. Chelnerii noi, pentru că în 2012 și 2013 erau alții. Dar acum erau doi din cei de anul trecut, care, cînd au dat cu ochii de noi, au făcut legătura urechea stîngă – urechea dreaptă și au șoptit printre buzele de legătură: Hej! You again! Welcome to Stockholm and it’s beautiful summer. Și ploua…. și ploua… (am însoțit cu umbrela fetele care duceau tăvile cu prințese – Prinsesstårta – și Fransk chokladtårta).

Și am făcut cel mai bun lucru care se poate face acolo: mîncat-băut și… la noi îi zice bîrfă, dar nu-i un cuvînt tocmai corect, pentru că duce în derizoriu o activitate pur intelectuală. 🙂 Mai repede aș spune că a fost vorba despre știri (ia uite-o și pe-aia!), comentarii critice (ce-i trebuie fusta aia cînd are așa picioare), deducții logice (la cum arată ăla, sigur are pe undeva o pungă de la librăria SF), teste de perspicacitate (ăștia doi n-au mai trecut o dată, în același sens?), recunoașterea tradițiilor (tanti aia stă acolo, în ploaie, sub pelerină și fumează, petru că în hotel nu e voie, nu?), împărtășirea de satisfacții (uite o pitzi! ura! au și ei pitzi!) etc. etc.

Am intrat și puțin, doar așa, puțin, în Science Fiction Bokhandeln, unde am văzut versiunea suedeză a Marțianului (avea o versiune oarecum îmbunătățită a celei originale, dar nu mi-a plăcut luciul ăla argintat).

ensam pa mars

E 10 pe aici, cred că e vreme să ne pregătim de plecare. Norvegienii de la Yr.no spun că azi va fi ceva cu 11-14 grade, dar măcar nu va ploua.

A, și am mai văzut – pentru prima oară de cînd ne dăm în Suedia, băiețelul care privește luna:

baietelul

asta e poză făcută ieri

Gata, ne vedem mîine.

Lasă un răspuns

