Vîsc

O poveste din Strada castelului:

Vîsc

Tantzo, să vezi.

Am făcut duș și apoi am zis să schimb nisipul la lighioane… intenționînd să nu le bag în seamă ADEVARATELE cereri.

Am luat o pungă și am intrat în baie, apropiindu-mă de litieră. Ei, după mine (mocofanii, zavragiii etîcîii). M-au mirosit pe mîini, pe pungă, pe litieră… Nimic nu părea a le fi destinat. Într-un final, s-au uitat așa, a reproș, a „bă față…ˮ și au plecat.

Și, ce și-or fi zis ei, Tăntzikule? S-a zărghit de tot tati ăsta… Intră în baie și nu ne aduce nimic la gușulică. Păi, la ce dracu a mai intrat în baie? Doar să ne schimbe nisipul? Mă cac în nisipul lui…

Și uite-așa s-a făcut de m-am dus în bucătărie, am desfăcut o conservă de pește (adevărul e că mi-era și mie… pfu… la dracu, ce-mi ieși pe dește!). Le-am dat și lor pește. S-a topit. De parcă le-aș fi pus în castronele aer. Și dup-aia… ce crezi, Tantzo? Ce crezi tu, așa, după căpușorul tău, ăla cu ochișorii ăia rîzăreți, cu gene de te-nvelești cu ele cînd dormi singură în nopțile în care nu duduie focul în sobă și nici nu lasă nimeni geamul deschis ca să aibă și Jean de peste drum o bucurie noptatică? Ha? Ce crezi?

Eu mîncînd peștele cu pîine, mi-am zis că oamenii așa mănîncă. Dar picicile? Și le-am dat și pîine (ei terminaseră peștele. Oasele. Castroanele. Și trecuseră la lins faianța – că vine mami și tre să fie curat p’în casă!). AU RAS-O! PÎINEA. AU RAS-O! Ăștia mănîncă pîine goală, Tantzo… Cred că de Crăciun îi tăiem. Și blana le-o punem în loc de vîsc desupra ușii…

(23 august 2003)

onacutreimitze2

One response

  1. Ha, știam eu ca pisica mi-e infidelă! felina din dreapta imaginii și cea care mi smiorcăie chiar acum pe sub scaun sunt absolut identice! Sper că măcar la nume diferă (pe a mea am numit-o, cu maximă imaginație, Pisică).
    Dacă aș ști cum să adaug poză la comentariu, aș și dovedi ”clonarea”🙂

Lasă un răspuns

