Sensibilități estivale

În Observator cultural sînt închise toate comentariile sau doar pentru rubricile mai debile le-au închis?

De pildă: cum aș putea pune eu urmtorul comentariu la articolul ăsta?

cbg-fraza 25iulie

Comentariul sună așa:

Nu, nu sunt de acord că o carte de proze scurte tematice sau care exemplifică gustul unei anumite persoane într-ale literaturii de gen, nu se poate numi „antologie“, ci numai „culegere“.

Dacă din citatul de mai sus se înțelege că eu aș fi afirmat undeva, vreodată că

o carte de proze scurte tematice sau care exemplifică gustul unei anumite persoane într-ale literaturii de gen, nu se poate numi „antologie“, ci numai „culegere“

atunci e greșit. N-am zis asta. Niciodată, never, nicagda.

Am zis însă

Apar din ce în ce mai multe antologii. Millennium, Nemira, Tracus Arte, Eagle, Herg Benet au publicat, în ultima vreme, antologii. Alte antologii se pregătesc pentru la toamnă. Marius Chivu spune că a citit 60 de volume pentru a scoate antologia lui de la Polirom (nu e o antologie F&SF, dar n-are importanță). Alții dau 20 de telefoane, primesc 15 texte, aleg 10 și gata antologia! – de fapt, un volum colectiv. Eu le numesc pe astea antologii-leneșe. Tu faci deosebire între antologiile-antologii și cele care sînt, de fapt, doar volume colective? Criticul comentează altfel cele două variante de antologii?

Ceea ce este altceva, nu? Eu așa zic.

Am încercat să spun asta într-un comentariu (nu chiar în forma asta), dar nu mi-a fost aprobat. Acuma văd că au închis cu totul comentariile.

Cîtă sensibilitate, cîtă gingășie…

 

dozois-antologii

Lasă un răspuns

