Män som hatar kvinnor

rapace salander„Män som hatar kvinnor” (2009), văzut azi. Ca să-mi fac și pofat asta! Că de-aia sînt prieteni pe lume, să afle că-ți dorești ceva și să-ți și pună la poștă! Și-am mai avut încă o ofertă pentru toate cele 3 filme.

Diferențe între Rooney Mara și Noomi Rapace? O prefer pe Rooney Mara. Deși suedezii, în versiunea lor, parcă au pus mai mult din personajul romanului în film. Kalle Blomkvist, ca personaj, la fel de șters, din păcate! Și Mikael, și Lisbeth sînt personaje foarte mișto, lui Larsson chiar i-au ieșit. Cu multă carne pe ele. Scenariștii i-au cam lăsat în scheletul gol.

Mă mir că nici suedezii (ei nici atît! măcar englezii au dat un indiciu) nu au băgat în seamă trioul Mikael Blomkvist – Erika Berger – Greger Beckman. Mi se pare important în toată povestea. Relațiile dintre cei trei. Pentru că le influențează comportamentul.

Și au avut chiar mai puțin Stockholm decît englezii. Mă gîndeam că mai văd străzi, clădiri… Prea puține! Mă așteptam la mult mai mult. Oricum, am văzut locuri prin care am fost, străzi despre care știu de unde vin și încotro se duc…

Cele două versiuni au avut fiecare ceva în plus și ceva în minus una față de cealaltă. O prefer pe cea suedeză, măcar  pentru că e vorbită în suedeză. Totuși. Și că mai sînt încă două filme de văzut.

Așa că mîine… „Flickan som lekte med elden”.

4 responses

  1. Var så god! Adică, mai pe româneşte, enjoy!😀

  2. subtilule! ai ales Varsågod, nu Ingen fara… 🙂

  3. mîine la muncă, vericule!

  4. am înțeles. iar mă cari prin cîrciumi…
    vorba ta: of!

Lasă un răspuns

