Millennium cu dragon pe Hornsgatan

salanderVăzut, în sfîrșit, The Girl with a Dragon Tattoo (2011), cu Rooney Mara (mișto, în rol, cînd am citit cărțile oricum o aveam pe ea în cap) și Daniel Craig (mi-a părut cam șters, dar mie tipul nu-mi spune nimic, nu-l văd, e de-ăla de treci pe lîngă el și nu știi că era pe-acolo, dacă vrea să se ascundă e suficient să se oprească în mijlocul străzii).

Mi-a plăcut că actorii spuneau numele suedeze pe suedeză (cît mi-am putut da seama).

M-a mirat că Stellan Skarsgård (tăticul de vampir Eric și de viking Floki) joacă în varianta engleză și nu în cea suedeză.

Mellqvist KaffebarTare-mi doresc să văd filmele făcute de suedezi.

Personajele din film mi-au părut mai slab realizate decît cele din cărți. Larsson chiar a scris niște personaje! Lisbeth Salander, cel puțin, i-a ieșit bine de tot.

Cărțile le-am citit astă-vară, primul volum pe tren, zilnic, între Södertälje și Stockholm. Dacă eram inspirat și le citeam înainte să ajung în Suedia, aș fi umblat mai mult (pe mai multe străzi) în Södermalm. Dar o să-mi scot pîrleala anul ăsta, cînd chiar voi locui în Södermalm. Hornsgatan, ce-o să te mai calc în picioare!

Lasă un răspuns

