Autismul și troianul

Dacă un scriitor vorbește de bine despre un alt scriitor se zice că sînt în aceeași gașcă (gașca fiind o chestie urîtă, detestabilă…).

Dacă un scriitor face niște observații critice despre scrierile altui scriitor se spune că sînt în găști concurente, că invidia, că mama lui Pistocea Rîmbul, că opusul Prefecturii…

Niciodată, dar niciodată comentatorii nu vor lua în calcul că poate asta chiar e părerea omului, că poate omul ăla chiar a fost sincer cînd a spus ce a spus.

Într-o lume în care autismul a devenit religia oficială a grupurilor de artiști, existența unor scriitori (să mă rezum doar la ei) care acceptă că lumea (și cea literară – sau mai ales cea literară) nu începe cu ei și nu se termină cu ei, acceptă că în afara lor există încă mulți alți scriitori care au ceva de spus, care merită urmăriți… n-ar trebui trecută sub tăcere.

Poate e și vina noastră, că trecem prea ușor cu vederea acest autism care stăpînește în general găștile mărunte, adunate pe criterii de clan, de ură, de nevolnicie și așa se ajunge să fie condamnată prietenia bazată pe respect și admirație și arătată cu degetul ca pe ceva meschin și odios tocmai de cei care n-au avut niciodată prieteni, ci doar complici.

Am tot pomenit în ultima vreme scriitori care au scris despre ultima mea carte, despre cărțile mele, despre ceea ce scriu. I-am pomenit pe Liviu Radu, pe Oliviu Crâznic, pe Eugen Cadaru.

Azi mi-am amintit (am găsit pe geam, de fapt, îmi notasem cîndva pe ecranul monitorului) cîteva vorbe despre mine spuse de A.R. Deleanu. Iată-le:

A.R.Deleanu-201x300Câţi cititori români de mainstream ştiu că Michael Haulică este un excelent stilist şi mare creator de lumi şi de limbaj, demn de aşezat în rândul scriitorilor importanţi de pe la noi?
(A.R. Delanu – Revista de suspans nr.6/martie 2013http://revistadesuspans.ro/imblanzitorul/genul-troian)

Sînt mîndru că o parte din cei pe care i-am admirat cîndva pentru ce scriau mi-au devenit, de-a lungul timpului, prieteni și îmi doresc ca măcar o parte din cei pe care am început să-i admir și să-i respect în ultima vreme să-mi devină, cu timpul, prieteni.

2 răspunsuri

  1. Cam ai ceva nume în gaşca ta 😛

Lasă un răspuns

