Atlasul norilor

„Filmul ecranizeaza romanul SF (finalist Nebula) cu acelasi titlu al englezului David Mitchell, tradus si la noi, dar fara eticheta SF, sa nu se sperie intelectualii. ” zice Aron Biro pe blogul lui.

Poate, dacă romanul apărea într-o colecție de SF ar fi avut mai mult succes de public la prima ediție (Humanitas Fiction, colecția Raftul Denisei, 2008, trad. Mihnea Gafița).

 David Mitchell - Atlasul norilor, 2008

Ediția a doua are pe copertă un poster al filmului, așa cum se face, deci nu trageți în pianist (realizator-al-copertei).

David Mitchell - Atlasul norilor, 2012

Recunosc că mi-ar fi plăcut să-l găsesc pe agentul lui Mitchell în 2006, cînd în căutam pentru Tritonic. Asta e! Nimeni nu poate publica toate cărțile.

Dar e bine să încerce, nu?

Și o poză din arhiva personală, dar în legătură cu Atlasul norilor. Poza e făcută în 2008, cartea tocmai apăruse:

Pitic-mare2

Persoana din fotografie răspunde la numele Piticu-Piticu, dar numai cînd este strigată de Tăntzel. În rest, aruncă o privire Tu nu ești mama mea! și trece mai departe.

One response

  1. Am cumpărat Atlasul Norilor (am prins prima ediţie, care era mult mai ieftină) după ce, într-o seară, am descoperit trailerul filmului. L-am cumpărat tocmai pentru că este un roman SF. Şi, spre plăcuta mea surprindere, am descoperit unul dintre cele mai bune şi inteligente romane SF pe care le-am citit vreodată.

Lasă un răspuns

