Caiete, agende, dosare

Nu pot să am 15 caiete puse pe masă!

Voiam să aplic ce am citit în cartea Ninei Munteanu (cîte un caiet pentru fiecare proiect). Pînă ieri îmi părea o idee bună. Și azi îmi pare, dar trebui să-i găsesc o altă aplicare. Ziceam că fac cîte o agendă pentru fiecare din următoarele proiecte: Inand – Raul Colentina (Clopodia) – Iris – reviste/edituri.

Numai că seria steampunk (Raul Colentina/Clopodia) va avea 7 volume: 1 – Povestea jupînului Calistrat Hadîmbu, 2 – Viața și aventurile nenicului Raul Colentina, 3 – Piatra, gratia și lanțul (Mă rirea și decăderea locotenentului Petrică Albu), 4 – Magda cum laude (Magdalena Ghica), 5 – Insula cu elice (Anastasie Ghica; OK, a mai scris cineva un roman cu titlul ăsta. Și?!),  6 – Roxana, Roxana, Roxana (Roxana Albu; da, știu a scris Ghoerghe Azap un volum de poezii cu titlul sta. Și?!), 7 – Bătăliile lui Andrian Burghelea.

Seria Inand va avea și ea trei volume: 1 – Vremea zăpușelii, 2 – Revolta îngerilor, 3 – Ultimul dumnezeu.

Și ar mai fi și Cvintetul melancolic (să nu uit totuși de el, chiar dacă după Sara n-am mai scris nimic): 1 – Ravi, 2 – Mordelia, 3 – Roxana, 4 – Madia, 5 – Sara Blu.

Așa că voi rămîne pe mai depa-pa-parte (că tot veni vorba de Azap și că tot mi-am amintit de parodia mea la poemele lui) adept al dosarelor în care se poate adăuga foaie cu foaie. Problema e ca dosarele să nu se rătăceasacă…

Și totuși cîte o agendă de proiect… poate m-ar mai aduna. Că dacă îmi vine o idee pentru Raul Colentina, nu se știe în care dintre cărți o voi folosi. De pildă, acum lucrez la „Firmanul“ și la „Dincolo de roșul de pe unghii“ (ultima va fi un fragment din romanul despre Calistrat Hadîmbu, iar prima… încă nu știu unde am s-o integrez; deocamdată sînt proze pentru un număr din Galileo și pentru unul din Revista de povestiri), Deci ar trebui ca notele pentru cele două să stea în același loc, în același caiet. Plus cele despre „Octeabrina“, o proză gotică (pe care n-am reușit s-o scriu la timp pentru antologia lui Oliviu, dar am de gînd s-o scriu totuși), care va avea legătură cu roșul de pe unghiile Magdei.

Adică m-am întors în locul de unde am plecat.

Vor fi agende pentru proiecte și dosare pentru texte.

Ei, și după ce am tranșat chestia asta, nu-mi mai rămîne decît să mă apuc de scris. Felie de chec!

Lasă un răspuns

