Găinile lui Doru Stoica

Habar nu am cu ce scriu. Probabil cu toate odata. Am eu o comparatie care ma obsedeaza in ultima vreme si care se potriveste de minune aici: imagineaza-ti un cotet de gaini pe inserat, cand se aduna ele la culcare. La inceput cotetul e gol, apoi incepi sa aduni idei si personaje, astea sunt gainile- nu te grabesti- le prinzi si le bagi acolo. Una alba, una rosie, una porumbaca. Apoi apar fraze care iti vin in minte: alte gaini. La sfarsit apar personajele principale: motatele, la cotet si cu ele. Tot asa pina se umple cotetul de gaini adormite. Cand ai prins si ai bagat inauntru si cocosul (asta pentru mine e sfarsitul povestii) iei o lopata si tragi una tare de tot in perete ! Momentul cand tasnesc toate afara intr-un valmasag de cotcodaceala si gheare si ciocuri si fulgi e cel in care ma apuc sa scriu povestea. O scriu in 2-3 ore, fara pauze sau cu minimum de intreruperi. Cu greseli, cu repetitii, locuri comune, nu conteaza. O singura suflare. Alerg spre sfarsit si ma bucur de momentele alea enorm. E partea cea mai frumoasa. Pe masura ce scriu se schimba toate: si ideile, si personajele- iese putin altfel decat ma asteptam si iar ma bucur. A doua zi recitesc si mai aranjez pe ici pe colo cate o motzata sau golasa si gata. Daca recitind povestea a treia zi nu rad macar o data de unul singur inseamna ca am gresit ceva. Asa a fost si cu povestea pe care ti-am trimis-o tie. Am prins tarziu personajele, le-am asteptat ceva si le-am prins cu mare incantare, dar ideea e simpla si clocita de mult. A fost nevoie doar de o lopata cand a fost cotetul plin.

Citatul este din interviul pe care Doru Stoica l-a acordat blogului FanSF.

Lasă un răspuns

