Prequelul de dinainte

O casă în Fiskerklyngen (Frederikshavn)

Scriind povestirea pentru antologia de steampunk (ziceam ieri despre ea – despre antologie – aici), se pare că am găsit și motorul care să declanșeze scrierea romanului despre Raul Colentina.

(Era un motor cu aburi!)

Am ideea de 3 ani, la fel prima jumătate de pagină, adică prologul. Dar zăcea totul… nu exista nimic care să împingă mai departe proiectul…

Cred că voi face un roman din povestea lui Calistrat Hadîmbu, care va fi un prequel al cărții pe care o gîndisem: Viața și aventurile nenicului Raul Colentina. În 2007, cînd mi-a venit ideea, o vedeam ca pe un roman și atît. Acum știu că va fi un roman dintr-o serie. Și, probabil, voi scrie mai întîi Chiotul Răzbunării, povestea lui Calistrat Hadîmbu și a dirijabilului Chiotul Răzbunării (în text îi zic dirijabil, aerostat și giffard) – titlul e oricum  provizoriu, că nu mă încîntă prea mult. Mă voi concentra mai mult pe personajele de-acum, Calistrat Hadîmbu, Andrian Burghelea și Magdalena Ghica, și mai puțin pe Raul Colentina și Petrică Albu, care vor ieși în față în celălalt roman.

Ei, planuri… la de-astea sînt bun.

(În fotografie: casa Magdalenei Ghica, din Frederikshavn. O veți găsi în antologia despre care vorbeam la început.)

5 răspunsuri

  1. Nu ţi-au postat articolul în Observatorul Cultural, Mike. Am căutat şi ieri si azi şi tot nimic. Oamenii ăia sunt serioşi?
    M-am obişnuit ca în zilele de vineri, de cum deschid calculatorul să intru pe Observator pentru a mai citii ceva despre sefeul românesc iar acum mă încearcă o senzaţie de discomfort, ca atunci când cineva îţi ia ceva ce-ţi aparţine şi cu ce te-ai obişnuit.

  2. Oamenii ăștia SÎNT serioși, Feri. EU mi-am luat o săptămînă liberă după treaba cu povestirea steampunk (care m-a cam secat de idei și cuvinte). Așa că… ne vedem săptămîna viitoare, vineri, în același loc.

  3. Aha! Eu deja le făceam tot felul de urări în gând :)), mă bucur că e cazul să-mi cer scuze ( tot în gând) de la ei.

  4. O roman despre (un) Calistrat Hadimbu, un nenic, si (un) dirijabil chiar pare sa fie un.. lucru seducator. 🙂

  5. n-ar fi de lepădat nici Magdalena Ghica, personajul feminin…

Lasă un răspuns

