Observator cultural, 21 ianuarie 2011

În nr.559 al revistei Observator cultural, din 21 ianuarie 2011 (versiunea online), la rubrica FANTASY& SCIENCE FICTION, articolul Săptămîna SF.

Un fragment:

Săptămînal fac pentru Galileo Online (revista-galileo.ro) o listă de linkuri la însemnările/articolele de pe bloguri/site-uri din săptămîna tocmai scursă, care au legătură cu domeniul SF/F/H.

Săptămîna trecută lista a cuprins 45 de linkuri (or fi mai multe, dar atîtea am găsit eu de luat în seamă pe cele 51 de bloguri/site-uri pe care le frecventez), plus două la grămadă, adică la numere de revistă nou-apărute (Suspans şi Gazeta SF – cea mai proaspătă publicaţie de F&SF, fanzinul Clubului Cygnus-Quasar din Suceava). Şi cam aşa e de fiecare dată.

Fiecare dintre aceste link-uri duce la un articol, la o recenzie, măcar la o ştire din domeniu. Imaginaţi-vă acum că toate acestea ar exista în sumarul unei reviste. Concluzia? Da, e posibil să (re)apară în România o revistă săptămînală de F&SF. Dacă folosim puţin imaginaţia de care vorbeam mai înainte, rubrica mea din fiecare duminică este un soi de revistă săptămînală. La urma urmei, ce mi-e că articolele sînt într-un singur folder, pe un acelaşi server, ce mi-e că sînt împrăştiate prin lume? Pentru cititor tot aia e, vede un sumar şi dă un clic pentru a citi fiecare text.

Bună idee! Uite, o să-i schimb numele (acum se cheamă Intermeci – nu ştiu la ce m-am gîndit cînd i-am zis aşa, zău!) şi am să-i caut un nume gen SF WeeklySăptămîna SF cred că sună bine.

Ne-am jucat destul cu imaginaţia, da? Hai atunci să devenim serioşi, să ne luăm în serios adică, şi să vedem ce-a însemnat săptămîna SF 9 – 15 ianuarie. Ce ar putea găsi interesant un cititor în cele 45 de link-uri?

(restul articolului aici)

Un răspuns

  1. […] al bunicii. Biblioteca Nova, nr.5, ianuarie 2011 Michael Haulică/Colierul de perle al bunicii. Observator cultural, 21 ianuarie 2011 Horia Nicola Ursu/Însemnări din colțu’ hărții. Steampunk.ro: o copertă și un artist […]

Lasă un răspuns

