Observator cultural, 24 decembrie 2010

În nr.556 al revistei Observator cultural, din 24 decembrie 2010 (versiunea online), la rubrica FANTASY& SCIENCE FICTION, articolul De ce scriu SF? (3).

Răspund Sebastian A. Corn, Cristian-Mihail Teodorescu, Marcel Luca și Dănuț Ungureanu.

Dănuț Ungureanu: Scriu în registrul science-fiction din două motive aparent antagonice. Cel dintîi este un evazionism care mi-a fost caracteristic de mic copil şi de care nu am nici cea mai mică intenţie de a mă dezbăra. Am comis versuri de la opt ani, dar prima proză a fost printr-a cincea: imitaţia eroică a unei povestiri de prin CPSF, cu exploratori ai Africii, triburi misterioase, pitoni, muşte uriaşe. Dar esenţial mi se pare faptul că era o povestire science-fiction.
Cel de-al doilea motiv pentru care folosesc cheia SF este potenţialul uriaş al pretextelor sale în ceea ce priveşte abordarea problemelor noastre reale. Mi se pare că o lucrare science-fiction este un ambalaj fără egal pentru orice idee a lumii înconjurătoare, asupra căreia vrem să atragem atenţia. Evident că ai mai multe şanse la un cititor cu fantezie, farmec şi abilitate, iar SF-ul are resurse nelimitate în acest sens.

Lasă un răspuns

