Dilemateca, nr.55, decembrie 2010

În nr.55 (noembrie 2010) al revistei DILEMATECA am scris despre Regii nisipurilor, de George R.R. Martin (Nemira, 2010, trad. Cătălin Teniță, Laura Bocancios, Antuza Genescu, Ion Doru Brana).

În cuprins:
Recenzii la Cartea cu fleacuri, de Livius Ciocârlie (Paul Cernat), Domnul K. eliberat, de Matei Vișniec (Gabriela Gheorghișor), Primăvară neagră, de Henry Miller (Gabriela Glăvan), Strada sardinelor, de Joh Steinbeck (Dragoș Zetu), Retrospectivă asupra Armaghedonului, de Kurt Vonnegut (Alina Purcaru), Călătoria mincinoșilor, de Karen Maitland (Adina Popescu).
Un poem de Stoian G. Bogdan.
Un interviu cu editorul argentinian Mario Muchnik.
O povestire de Florin Lăzărescu.

Un răspuns

  1. Am citit „Regii nisipurilor” când eram mică şi chiar şi acum consider că e o carte bună. Cu greu am mai găsit după aceea o carte SF care să-mi placă într-atât încât să îmi pot aminti subiectul sau vreo imagine cu atâta lux de amănunte, pentru că, după umila mea părere, un SF bine scris trebuie să aibă calitatea de a stimula imaginaţia cititorului şi de a construi imagini sau înşiruiri potenţial credibile de evenimente care să fie la fel de vii în mintea cititorului precum amintirile reale, proprii. Şi pentru că acele întâmplări nu s-au petrecut şi acele imagini nu au fost văzute cu adevărat, cum imaginaţia unor oameni are limite pe care nu pot fi intuite, filmul va fi întotdeauna mai fad decât cartea. 🙂

Lasă un răspuns

