Adio, bă!

    Radu Cosașu despre Livius Ciocârlie, care vorbea despre Lucian Raicu, care spunea: „cine n-a făcut nimic nu poate să ierte pe cine n-a făcut destul“.

    Mie mi-a trecut prin cap în ultima vreme doar zicerea aia cu facerea de bine… sau ailaltă cu nici o faptă bună nu rămîne nepedepsită.

    Bă băieți, bucurați-vă, ați cîștigat. N-o să mai scriu despre voi, n-o să vă mai amintesc în ceea ce voi mai scrie (în afara celor două materiale care sînt gata, predate, așteptîndu-și ziua apariției). O să mă prefac că nu existați. N-aveți decît să faceți de-acum înainte ce vă taie capul și cum vă taie capul. Poate o să apară alții care să vă atenționeze cînd greșiți. Iar dacă nu… asta e. Să fiți sănătoși și convinși că nu greșiți și nu meritați decît laude pentru tot, dar pentru absolut tot ce faceți.

    Chiar jucați murdar. Nu îmi imaginam că doar pentru orgoliul vostru acceptați să pierdem, eventual, noi toți unele lucruri pe care le-am obținut cu greu. Dar se pare că atunci cînd răutatea și prostia își dau mîna, se poate orice. În lipsa argumentelor e bună și bîta. Și dacă nu merge cu minciunile despre „dușmanul de clasă“, trebuie atacați prietenii, familia, colaboratorii etc. Chiar nu credeam că gîndiți așa. Îmi pare rău să văd că m-am înșelat.

    OK. Ați cîștigat, dar nu mă opresc din a vă mai menționa numele (adică deloc, da? Nici măcar atunci cînd faceți lucruri bune), de teamă. Nu pentru că aș avea eu ceva de pierdut. Ce-aș pierde? Ce-ați vrea voi să pierd și v-ar face fericiți? O rubrică ici și colo? Nu cred că o voi pierde. Dar și dacă ar fi așa. Care-o fi gheșeftul vostru? Că decît să scriu eu despre sefeul românesc (și să mai atrag atenția asupra greșelilor – în fond, dacă n-am dreptate, mi se poate spune asta, cu argumente, evident altele decît cele referitoare la ce-mi mai fac prietenii sau cine finanțează revistele la care colaborez), mai bine să n-o facă nimeni? Dacă asta vreți, OK, așa să fie. În fond n-a trecut chiar atît de mult de cînd asta era situația, nu? Parcă nu ne plăcea, ne era nasol cînd revistele literare (și cititorii lor) ignorau sefeul… Să revenim la situația de-atunci e foarte ușor și ia mult mai puțin timp decît ne-a luat s-o schimbăm.

    Mi-e silă. De-aia voi tăcea de-acum despre voi. Pentru că nu știți ce înseamnă liberatatea ideilor, pentru că nu știți ce înseamnă dialogul, nu știți să recunoașteți cînd greșiți, nu știți nici măcar să spuneți altora că greșesc… Bîta, calomnia, minciuna, intrigile… da, pe-astea le știți.

    Așa că puteți privi cu burțile în tavan și să beți o bere. Caftangiii și-au făcut datoria. Puteți spune că ați cîștigat. Murdar, dar ce mai contează?! Scopul scuză mijloacele, nu? Și cînd se găsește cine să-și mînjească mîinile pentru micile debarasări… e perfect. „Să trăiască ai noștri!“ („și numai ai noștri“) – se pare că ăsta vă e sloganul, nu?

    Era o replică într-un film românesc, vechi (accentul se pune pe primul A):

    Adio, bă!

    9 răspunsuri

    1. Excelenta postare. Credeam ca numai eu ma „racoresc” cu Oda Odelor a mea de ieri…Ma intorc pe aici, daca mi-e permis.

    2. Draga Michael, o singura remarca, in rest „Drum bun, cale batuta’. Te desfid sa demonstrezi ca postarile ireventioase de pe Observator Cultural sunt ale lui „camnervos”. Cred ca ai inceput sa confunzi marfa cu ambalajul. Camner nu a jignit pe nicaieri. Cred ca stii foarte bine ca nu eram eu pe acolo. Dar ti-ai facut o pasiune din a banui ce nu exista. Eu am obiceiul sa-mi asum propriile pareri.

      A buna vedere.

      Sorin Camner

    3. ONA, te rog sa te abtii. Nu de alta, dar faptul ca domnul Haulica s-a ascuns odata in fustele tale, iar tu ai incercat sa-mi faci demonstratia pretiozitatii nick name-urilor pe NET, pentru ca mai apoi, atacat fiind Michael de niste unii, sub nick-name, acele nick-uri sa nu mai aiba aceeasi valoare, ma fac sa-l banuiesc pe domnul Haulica si in acest oh… ceea ce-mi confirma caliutatae umana a domnului Haulica.
      Sorin Camner

    4. Bujold, te poftesc să-ţi urmezi propriile sfaturi, adică să te abţii. nu ne comparăm, scurt pe doi. eu am blog de şase ani de zile, întotdeauna am semnat şi în blog, şi în comentarii cu acelaşi nickname, mă ştie deja toată lumea, nu m-am apucat să semnez, ca tine, „la comun” cu nimeni, astfel încît să nu se ştie cine ce comentează despre cine (şi mai ai tupeul să clamezi că îţi asumi intotdeauna părerile?), nu mi-am făcut pleiade de identităţi online ca ştim amîndoi (sau să zic… amîntrei?) cine, deci chiar nu pricep cum îţi permiţi să te iei de mine şi ce motiv ai de fapt. fiindcă de la bun început pe tine te-a rîcîit să te iei de mine, nu invers, de unde nu pot decît să deduc că fie te plictiseşti, fie ai un scop demn de celelalte purtări ale tale pe net, fie pur şi simplu e ceva patologie la mijloc. ia mai du-te, băiete, şi îngrijeşte-ţi identităţile virtuale suferinde, iar pe mine scuteşte-mă, că în anturajul meu nu se practică porcăriile astea.

    5. ah, şi nu-ţi observasem finalul comentariului.
      păi, da, bujoalde, fiind tu obişnuit numai cu mînării, qui pro quo-uri, confuzii voite şi înjurături „anonime”, e şi normal că numai d-astea vezi peste tot. eu şi michael sîntem însă destul de greu de confundat unul cu celălalt, măcar şi pentru faptul că el e blînd şi are adesea tendinţa de-a uita diverse porcării, pe cînd eu nu mă sfiesc să-ţi ard (nu era vorba de tine în mod special aici, era o persoana a doua generică) o smetie peste ochi cînd te porţi ca o loază şi în general, pentru că ţin la vorba aia cu cine uită istoria e condamnat s-o repete, nu prea uit cazurile în care omul s-a dovedit că nu e om, ci copitată.

    6. ESTI FEMEIE, CEEA CE-MI CONFIRMA BLANDETEA SI FAPTUL CA, SPRE DIFERENTA DE MINE CARE, CORECT NU MA POT COMPARA CU VOI AMANDOI, EU N-AM IDENTITATI FALSE, EU SUNT BUJOLD SI PUNCT, SE FOLOSESTE DE O FEMEIE PENTRU A EXPRIMA CEEA CE N-ARE TUPEU SA SPUNA DIRECT. POATE IL CHEM LA UN TRIBUNAL SI ACOLO, POATE, VA AVEA CURAJ SA VORBEASCA SI SA EXPLICE DE CE MA INSULTA SI UNDE L-AM INSULTAT EU, DE-SI PERMITE ASA CEVA.
      MA FERESC SA TE BANUIESC PE TINE PENTRU CA SUNT PREA BINE CRESCUT CA SA POT ADMITE CA O FEMEIE S-AR PUTEA DEDA LA ASEMENEA LIMBAJ.

    7. puah! încă n-ai învăţat că nu-i frumos să răcneşti?

    8. draga bujold, vezi ca ti-a ramas blocata tasta aia si scrii cu majuscule. asa.
      voiam sa-ti spun ca e a nu stiu cita oara cind esti magar cu ona. chestii de-astea cu ona (cind comentarul e semnat altfel), cu bai, stiu io cine e v! (asta ai comis-o mai demult) nu s efac. dar tu esti mai nou pe bloguri si poate nu ti-a zis nimeni pina acum.
      aia cu eu spunindu-i onei ce sa scrie e alta magarie a ta. pe care din nou nu e prima data cind o comiti. afla, dar, ca ona nu e chiar persoana careia sa-i spuna cineva ce sa zica. am fost dragut, initial am vrut sa formulez altfel asta, dar eu nu pot fi atit de magar nici macar cu tine (ei, pot, dar nu vreau).
      bun. in afara de magarii si minciuni pe care le spui despre ea (sau, ma rog, am vazut ca stii sa arunci o minciuna ambalata intr-o jumatate de adevar) mai ai si altele?

      inca ceva. chestia aia cu „EU N-AM IDENTITATI FALSE, EU SUNT BUJOLD SI PUNCT” sa n-o mai spui la nimeni, da? mai ales daca poarta halat alb.
      hai, pa!

    Lasă un răspuns

