Paul Hoffman – Mîna stîngă a lui Dumnezeu

O promoție la RAO, scurtă, dar cu folos. Vă zic eu! S-a nimerit să intru pe site-ul editurii pentru că tocmai am început să scriu despre cartea asta pentru Dilemateca. Mi-a plăcut cartea. Tare mi-a mai plăcut.

Nu știu de ce zice lumea desprea ea că e fantasy, că nu prea… E genul ăla care doar pare fantasy. Cam așa cum sînt romanele din seria Clanul Otori… Sau cum pare Soarele Nou. N-ar fi exclus ca, pînă la urmă, să fie și asta SF. Că elemente ar fi… Nici roman pentru adolescenți nu prea e, deși personajul principal are doar paisprezece ani. Dar și la George R.R. Martin, în Cîntec de gheață și foc, sînt personaje de 9, 12 ani. Și nu zice nimeni că sînt cărți pentru copii.

Cartea lui Hoffman e faină, chiar faină. Și tare mișto scrisă, dincolo de poveste.

Eu de-abia aștept să apară următorul volum (RAO zice că e primul volum dintr-o trilogie). Dar cum ăsta de-abia a apărut pe piață (la ei în ianuarie, la noi în martie), cred că vom mai avea de așteptat. Adică o să așteptăm așa cum așteaptă și cititorii vestici să apară continuările. Alea pe care cititorul român le vrea apărute la distanță de cel mult o lună.

Așa că, dragilor, cum nu aveți de unde lua următorul volum în engleză… citiți-l cu atenție pe ăsta. Și cu mare plăcere, sper, așa cum am făcut-o și eu.

Iaca promoția de la RAO, de care puteți beneficia doar mîine, miercuri, 5 mai. Pe site scrie doar miercuri, dar sper să nu fi rămas acolo de săptămîna trecută.

3 răspunsuri

  1. V-am urmat sfatul si am luat-o, da’… e un mare ghiveci.

  2. o mai fi vorba si de gusturi… mie mi-a placut. scriitorul are ceva ce n-am prea gasit la altii. e vorba de fraze, de cuvinte… de asocieri de idei… chestiile astea mici care fac scriitorul mare. diferenta intre un om care stie sa spuna o poveste si unul care e si scriitor. si nici atit nu e valabil pentru ca scriitor e si marquez, de pilda, si… orice autor al carui nume il vedem la nimereala pe coperta unei carti.
    da, toti oamenii care spun o poveste in scris sint scriitori. unii mai buni, alti mai putin buni. insa unii au ceva al lor, e chestia aia cu maritatul cuvintelor… cu…
    stiu ca sint multi cei care cred ca daca n-are carta actiune atunci e o porcarie. daca n-are… nu stiu ce. gadgeturi. atunci e o aiureala. pe mine chiar nu ma intereseaza astea. ma intereseaza sa ma uimeasca cu frazele. cu vorbele. scriitorii trebuie sa fie un soi de vrajitori ai vorbelor. nu doar sa le poata insirui cuminti in pagina. ata nu-i greu. sau nu asta e greu. mai greu e sa simti cuvintele. sa le gasesti pe-acolo pe unde sint ascunse.
    ar mai fi de vorbit despre scris… vreo doua, trei vieti. dar mai bine scriem, nu? povestile alea pe care numai noi le putem scrie. numai eu pe ale mele, numai tu pe ale tale, numai hoffman pe ale lui.

  3. Frumos spus… eu insa ma refeream mai de graba la continut decat la stil.

Lasă un răspuns

