Clasamentele Cititor SF 2010

S-au anunțat rezultatele și, dacă mă culc tîrziu, am fost pe fază.

Pe locurile I s-au clasat:

Cel mai bun roman Sf tradus – Hyperion, de Dan Simmons 35% (72/203 voturi)
Cel mai bun roman Fantasy tradus – Iureșul săbiilor, de George R.R. Martin 47% (94/201 voturi)
Cel mai bun volum horror tradus – Chemarea lui Ctulhu, de H.P. Lovecraft 43% (81/190 voturi)
Cel mai bun volum românesc – Îngerul păzitor, de George Lazar 36% (62/173 voturi)
Cea mai bună antologie / culegere – Tărîmurile pustiite – Ed. John Joseph Adams 39% (78/201 voturi)
Cea mai bună proză scurtă tradusă – Adînci, tot mai adînci, tunelurile, de George R.R. Martin 39% (66/168 voturi)
Cea mai bună proză scurtă românească – Epidemia, de Sebastian A. Corn 25% (44/178 voturi)
Cea mai bună traducere – Hyperion, de Dan Simmons, traducere Mihai Dan Pavelescu 41% (77/189 voturi)
Cea mai bună prezentare grafică – Alegerea celor trei, de Stephen King – Nemira 24% (50/206 voturi)



Adică 6 premii la Nemira, 2 la Millennium Press și 1 la Leda. Dacă aș avea și un contract cu Leda, aș putea spune liniștitt „ai mei au cîștigat tot“. Mă bucur pentru cei clasați pe locurile I, mă bucur că la unele am contribuit și eu un piculeț acolo (e mișto să muncești la o chestie care e apreciată, nu?)… am și un mare regret (chiar două), am și o mare nedumerire (ba chiar două)…

10 răspunsuri

  1. Nedumeririle sint cele mai importante! Ceva detalii? 😀

  2. Da, si eu sint curios…

  3. Regrete? Doru Stoica si Robin Hobb (care nici macar n-a fost nominalizata). Nedumeriri? Povestea lui Martin, exemplu despre „cum NU se scrie o poveste” (o sa pun pe blog zilele astea ce mi-am notat despre ea) si Alegerea celor trei – care imi pare cam chicioasa de-a dreptul. De pilda aici – http://www.stephenking.com/DarkTower/the_books.html – copertele primelor 3 volume chiar imi plac. apoi o dau si astia in balarii.

  4. despre doru stoica nu ma pronunt, pentru ca n-am citit, dar a lui robin hobb mi s-a parut doar o carte buna si atat. adica am citit primul volum, a fost ok, dar nu m-a manat vreo dorinta sa ma apuc si de al doilea.

    povestirea lui martin mi s-a parut si mie foarte misto (desi am votat cu doctorow), iar dark tower… stiu ca nu sunt obiectiva 😀 stilul lui whelan E cam kitchos, totusi imi place cum a iesit coperta. in linkul tau par sa fie editii diferite. primele 3 sunt editia noua, 4 nu mi-e clar, iar 5-7 sunt editii vechi (asa sunt cartile mele, si sunt aparute acum 5-6 ani, daca nu mai mult). de acord ca cele noi sunt mai elegante, dar si eu am fost pro coperta whelan. nu stiu, pentru mine editiile ilustrate sunt „it” (in ciuda kitschului si a faptului ca pe mine mckean, care a facut vol. 4 – alta editie, nu cea de pe pagina aia – ma lasa foarte rece).

  5. Da, nici mie nu mi se pare bună povestirea lui Martin (şi doar sunt fan Martin, se ştie), eu l-am votat pe Oltion. Şi sunt extrem de dezamăgită că antologia Doru Stoica nu a câştigat nimic (presupun că oamenii nu au citit-o, ceea ce e spre paguba lor)… Well, asta e, nu sunt premiile mele, sunt premiile cititorilor, iar votul este suveran.

  6. Doru Stoica a fost pe un onorabil loc doi, cu 40 de voturi (unul mai mult fata de Silviu Genescu) si e pe locul unu in clasamentul meu, clasament propriu in care Ingerul… nici nu figureaza (e drept, n-am citit inca romanul lui George Lazar, dar i-am citit povestirea din Alte Tarmuri si asta m-a facut sa-l evit; poate ca se descurca mult mai bine pe texte mai lungi)

    Povestea lui Martin are tot ce-i trebuie unui text clasic – si-s chiar foarte curios de ce intra la categoria „asa nu”.

    Coperta: de gustibus, eu am votat cartea de la Leda.

  7. Daca tot se dau cartile pe fata, stai sa zic si io:
    Am incercat cartea lui Lazar insa m-am oprit dupa 2 sau 3 capitole.
    Si eu am votat cu dom’ Stoica.
    Nedumeriri: ce cauta Hamilton pe locul 2 ?! 😐

  8. eu nu le-am citit pe toate 5 si de-aia n-am votat la romane. n-am vrut sa ma iau dupa faima autorului. eram convins ca va iesi hyperion, dar n-am citit decit 100 de pagini si alea nu m-au dat pe spate. wolfe 1 mi-a placut tare mult, dar cu sefeul mai usurel… asa ca n-am putut sa votez cu el. si tot asa. mi-a placut si clanul otori, dar nu mi-a parut ca poate fi peste orice, asa ca iar n-am votat la fantasy… ca dark tower nu mi-a parut de number one, asa ca ma asteptam la martin. dar daca nu l-am citit decit pe primul…? care, da, mi-a placut, da, e carte. probabil or fi si celelate. dar de ce sa votez doar pentru ca asa mi se pare?
    am impresia ca si pe la noi incep sa circule legendele. autorul ala e tare si tot ce scrie e de locul I. si nici nu ne mai ostenim sa citim inainte sa votam. e ca povestea cu joyce. toata lumea are ulysses in casa, dar numai 1% l-a citit. insa toti isi dau cu parerea la superlativ despre carte.
    m-ar bucura un top 3 facut de colaboratorii de la Cititor SF.

  9. hallelujah! abia astept.

Lasă un răspuns

