Arhive zilnice: 21 ianuarie 2010

Observator cultural, 21 ianuarie 2010

În nr.506 al revistei Observator cultural, din 21 ianuarie 2010, la rubrica FANTASY& SCIENCE FICTION, articolul Scriitoraşul cel viteaz.

Fragment:

Săptămîna trecută am atins, se pare, un subiect sensibil: relaţia scriitorului cu lumea (prin lume înţelegînd editori, critici, cititori), dar şi a lumii cu scriitorul. Reacţii au fost din partea tuturor: scriitori, editori, cititori.

Poate că ar trebui să mai zăbovim puţin asupra lui, să încercăm să spunem mai multe.

Ca autor de cărţi publicate, dar şi ca editor al cărţilor altora, am avut ocazia să văd ambele feţe ale medaliei. Am fost în postura celui care trebuie să predea un manuscris la timp, în anumite condiţii, apoi să şi răspundă solicitărilor editurii (evenimente, lansări etc.). Am fost şi în postura de a cere scriitorilor să respecte nişte regului, dacă vreţi, sau cerinţe – care pot diferi, da, de la o editură la alta. Am  fost şi în situaţia de a nu respecta eu însumi (sau alţii, dar eu făceam parte din tabăra acelor „alţii“) înţelegerile, scrise sau verbale.