Huca online

Postarea pe blog a fragmentelor acestei povestiri pe măsură ce ea se scrie nu are ca scop atragerea de laude, pe bune. M-ar interesa păreri, lucruri concrete. Merge bine povestea? Ţine cititorul lipit de pagină? Personajul ăla are vreo noimă? Scenografia e OK? Unde exagerez? Unde, dimpotrivă, las pete albe? Pe mine, de pildă, mă deranjează că cele două exemple de transfer au tematică sexuală. Că nu ăla e singurul scop pentru care oamenii apelează la transfer. Bine, o dată a fost client, o dată a fost hucă. Dar ar putea să mai apară şi alte scopuri… Ar trebui să aibă un nume personajul? Ar fi mai viu? Oraşul (Inand) încă nu se vede – dar se va vedea, tocmai asta era faza cu capitolul pe care voiam să-l introduc şi la care am renunţat deocamdată. Oricum urma un capitol (Îngerii de Jos) în care voiam să povestesc despre oraş. Nu prea sînt personaje secundare. Dar, în general, în povestiri nu prea sînt. Ar trebui? Ar ajuta povestea dacă ar apărea un personaj secundar mai puternic?
Vă cert păreri, sugestii, critici…
Se poate?
Spun astea pentru că ieri am primit un mail de la cineva care-mi spunea:

Ma bucur sa citesc pe „Colier” fragmente de proza!
Suna promitator ceea ce faci si sunt tare curioasa sa
vad ce va iesi. Iti doresc sa ai multa inspiratie cu
„O huca”, un stil cat mai curgator si firesc si sa
reusesti sa tii cititorii in suspans! Mai curioasa
sunt sa vad daca intr-adevar se va constitui o retea
intreaga de comentarii pe blogul tau, daca vor fi
interventii punctuale pe marginea textului, nu doar
aprecieri si exclamatii! Ca pana la urma asta ar
insemna ca blogul sa fie un atelier de creatie si de
interactivitate intre tine, ca autor, si cititori!

Şi cred că are dreptate. Că, de fapt, asta îmi şi doream cînd m-am hotărît să pun pe blog fragmentele. Şi mai recunosc că ideea de a pune pe blog Huca întimp ce ea se scrie, a izvorît tot din îndemnul corespondentei mele (mi-a propus asta în urmă cu cîteva luni, cînd ne-am întîlnit).

5 răspunsuri

  1. De la faza cu amintirile care persista si dupa transfer cred ca ideea ar trebui dezvoltata cu alte patanii ale personajului iar numele lui ar trebui sa reprezinte ceva comun care nu iese in evidenta,multe dintre frustrarile lui sunt ale multor barbati.Ar mai trebui lucrat putin si la „contextul” unde se petrec lucrurile- atmofera ,oras futurologic,tehnologie ,umanitate schimbata – cit despre restul sa mai citim.

  2. Hi! Ma bucur ca ne-ai intrebat; adevarul e ca simteam nevoia sa-ti scriu dupa ce am citit ultimul capitol postat.

    In mod clar, e nevoie de prezentarea Inandului. Nu doar harta si atmosfera, cat si civilizatia locului. De ce au legalizat transferul? Cum rezolva problema crimelor? Intr-un mediu in care transferul e posibil, cred ca exista putine infractiuni premeditate cu alti autori decat huci. Chiar daca nu e hard SF, cred ca va trebui totusi sa intri in detalii legate de tehnologia transferului. In primul rand pentru ca pur si simplu nu ma satisface o explicatie de genul „asa cum nu stiu cum functioneaza televizorul, nu stiu nici cum functioneaza transferul”. Clar, un nespecialist nu-ti poate spune in detaliu cum se construieste un televizor. Dar cred ca cea mai mare parte a celor cu studii superioare (si aici intra si personajul tau) poate sa-ti spuna care sunt principiile generale de functionare, chiar daca e incapabila sa construiasca unul.

    Al doilea transfer, in care omul tau devine huca, nu mi-a prea placut; mi s-a parut scris in graba, cu solutii facile. Una peste alta, foarte buna ideea, dar e mult de lucru. Sper doar sa-ti gasesti timp, ca altfel exista riscul ca textul sa-si rateze o parte din potential.

    Spor la treaba 🙂

  3. voicunike : nu e vorba despre „frustrarile multor barbati”. De-aia sint nemultumit ca au aparut doua secvente cu incarcatura sexuala. Dln acest motiv ar trebui sa mai bag si alte secvente de dupa Transfer. voicunike&DCoD: Orasul o sa apara si el atunci cind personajul va ajunge in Orasul Vechi. Ca nu degeaba am desenat harta.
    DCoD: ref. la cazul expus: cind o huca e suspectata de crima, evident se ajunge la client. trebuie mult mai multe (pt o”crima perfecat” decit ascunderea „pe dupa cires” – dar poate fi un caz de povestit, tocmai pt a inlatura aceasta varianta, mersi de idee).
    ref. la tehnologia transferului: stiu ca o sa-i intristez pe fanii SF (din nou!), dar nu ma intereseaza anticipatia tehnico-stiintifica, ci consecintele ei. Am citit povestea lui Ted Chiang (aia nominalizata la Nebula si BSF. Calatorii in spatiu si timp – fara sa se insiste pe tehnologie. Mai importante sint personajele… cam astea sint modele mele in SF). Si de ce un personaj cultivat ar trebui sa-si explice mereu cum functioneaza una sau alta? E chestia care m-a derutat mereu in scrierile SF. Care e motivatia explicatiilor? Cit timp petreci tu explicindu-ti principiile de functionare ale aparatelor pe care le folosesti?
    Multumesc pentru observatii si sugestii. Chiar ajuta.

  4. cineva care mi-a scris pe mail: e de parere ca personajul fara nume are mai mult mister. mai zice ca personajele secundare ar putea sa apara intr-o eventuala continuare (adica atentie la pers. secundare, fa ceva cu ele! ori aici,ori in alta parte. s-a notat). Inca: cineva ar trebui sa se opuna Transferului. In ultimul episod postat apare Organizatia Deja vu. Si inca: „faza aia cu datul dupa cires, nu vi se pare cam neaos romaneasca?”. Da, dar povestea e romaneasca, Inandul e facut pe tiparul unui oras drag mie si se va imbina cu un alt oras (la fel de drag). Precizare: Inand chiar exista, este o comuna pe undeva prin nord. L-am descoperit cu citiva ani in urma si mi-a placut cum suna, l-am retinut pt o viitoare poveste si iata ca a aparut si povestea potrivita. In Vremea zapuselii majoritatea personajelor au nume romanesti. Si in Glitcherine. Aici inca nu, dar n-am ajuns in Orasul Vechi. Cartierul in care ne invirtim acum e pestrit, plin de imigranti… Am folosit nume destul de „internationale” (Kujewski, Gyurcsany… dar si Camelia).

  5. Nu m-am referit la faptul sa descrieti cum functioneaza transferul ,ci la ceva de genul John Doe a descoperit transferul producind astfel… restul cade in sarcina ta maestre. La descrierile tehnologice la care m-am referit m-am gindit la ceva cum a facut Herbert in Dune,beneficiau de transport spatial,licurugloburi ,cimp de protectie etc fara a intra in amanunte.Ar fi interesant daca ati scrie si despre cum o femeie pateste acelasi lucru ca Huca.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: