MIRCEA DINESCU – Baladă cam veselă pentru tristeţea celui plecat la oaste

O PANARAMA A POEZIEI ROMÂNE CONTEMPORANE
(parodii, pastişe, cópii, imitaţiuni)

MIRCEA DINESCU

Baladă cam veselă pentru tristeţea celui plecat la oaste

Mă-ta este chioambă, tac-tu-i cam departe
Haide, te grăbeşte, vino pîn’ la gard
De armată numai o zi mă desparte
Şi de doru-ţi, dragă, palmele mă ard

De nu vrei, adio, pa, mă duc la alta
Poartă-ţi prin ogradă fecioria dar
Să ştii, pentru tine n-am să plîng cît balta
Cînd, soldat, mi-oi face obiele din ziar

Totuşi, cîteodată, tăind pătrunjeii
Ori cînd rezemat voi sta de patul puştii
Voi gîndi în treacăt la patul femeii
Şi c-am vrut, copilă, să te-nvăţ ce nu ştii

Am să fiu cam singuri printre toţi căprarii
Ori la-nfirmerie prins de-o mare febră
„Să trăiţi” voi spune către toţi mai marii
Iară pe sergenţi am să-i învăţ algebră

Tu vei fi frumoasă, te-or curta băieţii
Te vor duce-n parcuri, la film, la şosea
Eu, în vreamea asta, voi urca pereţii
Muntelui în coardă, vai de viaţa mea!

Sau te mărita-vei, parcă poţi să ştii?
Mie nici vei spune cînd e cununia
Ori poate din aer vr’un glonţ m-o lovi
De m-o plînge apoi toată Slobozia

Lasă-ţi deci părinţii, pe gînduri nu sta
De nu vrei blesteme să-ţi arunc îndat’
Dragostea e dulce ca o acadea
Haide, te grăbeşte, mîine plec soldat.

Lasă un răspuns

